GalantWeb

Cuká, škube po odpojení baterie

Offline BlackJack

Už dříve jsem si všiml, že když odpojím baterku, tak po následném připojení se motor jakoby teprve znovu učil fungovat - tzn. že má nízký volnoběh a při akceleraci škube. S postupným nájezdem se to postupně zlepšuje. Většinou náprava trvala při nájezdu zhruba 500km a víc. Čím je toto dáno ?

Problém je, že jsem měnil baterku a nájezd bych řekl, že už nějaký je na to, aby se motor vzpamatoval. Motor už má normální volnoběh (po připojení baterie jsou nízké), ale při akceleraci z nízkých otáček škube.
Co s tím? Znovu odpojit baterku ?
Mitsubishi Galant - 2.0 (100kW) - 4G63


Offline Sir Dag

Ahoj. Po odpojení baterky (musí to být trochu déle, aby se vybily kondíky a nebo po resetu, ztratí jednotka ecu motoru určité údaje. Ty pak získává až po nastartování. Pokud tyto hodnoty nemá načtené, pak škube, cuká, chcípá  při zařazení N, když přijedeš na křižovatku a podobně. Autu to naprosto nesvědčí už třeba kvůli silenblokům a to je to nejmenší co by tě v ten moment mohlo trápit. Každopádně předejít se tomu dá snadno. Prostě po výměně baterky auto nastartuj a nech ho 5 až 10 min běžet jen tak navolnoběh ať si vše načte. Pak bude jezdit jak miláček :) Místo toho co se učí za provozu hodinu či déle umí najednou hned a to díky tomu, že má na to klid a čas. A hlavně mu svědčí takto lépe. Takže ušetříme svoji pěněženku. :)
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue


Offline BlackJack

No právě se mi nepovedlo zachovat napětí při výměně baterky (spadla mi krokosvorka záložního napájení z kabelu při manipulaci  ](-:)

Za tu spoustu let, co Galanta vlastním, sem samozřejmě již několikrát baterku měl odpojenou a vím, že motor hapruje, ale že by mu stačidlo kadla kadla v klidu na volnoběh ... to si nejsem jist. Vyzkoušet však mohu.
Mitsubishi Galant - 2.0 (100kW) - 4G63


Offline Sir Dag

Deset minut postaci. Ovsem budes muset udelat ted reset jednotky. :)
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue