Tak já taky zkusím přidat svoji trošku.Do mého Galanta 1,8 jsem používal 10W40 a myslím,že mu seděl.Kamarád mi doporučil plnou synt.5W40.Je fakt,že v zimě je asi lepší,protože je řidší a tim pádem dřív maže,takže je menší opotřebení motoru a trochu i menší spotřeba.Jenže jak je známo tak syntetika rozpouští karbon,ktery po rozpuštění může ucpat kanály.Při používání minerálu se karbon jen usazuje a po přechodu na synt. je zaděláno na problémy.Motor mám teď hlučnější,je prostě slyšet,že mu to nesedí.S tím proplachem bych to taky nepřeháněl,protože z každého proplachu zůstává trocha propl.oleje v motoru a ta "ředí" nový olej.Budu v brzy měnit rozvody,těsnění pod hl. a dalši drobnosti a přítom přejdu zpět na 10W40 takže polosyntetiku.