GalantWeb

Olejova Kontrolka Na Volnobeh Blika

Offline Petano

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 100
    • http://
Zacala mi problikavat kontrolka na volnobeh

Dela to jenom pri hodne zahratem motoru a navic ne pokazde.
Je tam ted asi 4000 km olej ale je to nejakej min znackovej (nikdy jsem o te znacce neslysel 5W-40 ... asi ho radsi vymenim na tom bych setrit fakt nemel)

Je mozny ze by to bylo olejem? nebo je spatne neco jineho?

Jinak tesne po startu je vsechno ok a pak zacne klepat nejaky hydrostela a az se to trochu zahreje tak zase prestane. Myslite ze to muze ovlivnit zmena oleje na nejaky znackovejsi?
2,5 V6 rv 97, kuze atd. ;-)


Offline Begy

  • Pisatel
  • *****
  • Everything is possible...
    • BEGYho web
do galošů se obvykle dává 10W40. řidší olej může klidně způsobovat ono klepání hydroštelů.
 


Offline Petano

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 100
    • http://
I do te V6ky? Davali tam 5w40 odjakziva
2,5 V6 rv 97, kuze atd. ;-)


Offline Pepe

Citovat
Značkový - neznačkový,  cokoli má klasifikaci 5W-40 , je plně syntetický
motorový olej.  Klassa 10W-40 , běžná pro provoz Galantů, je polosyntetika
 s dojezdem : benzin -15-20 000 km, nafta 10-12 000 km.
Klasa 5W-40  je 20-25 000 km. Záleží jenom na množství dolitého oleje.
 :confused:  
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Python

  • Host
Podobnou situaci jsem řešil u Hondy Accord 2,3 SR. Na polosyntetiku (10W40) běhal v pohodě. Při výměně oleje se tam dala syntetika (5W40) a cca po 3000 začala problikávat na volnoběh kontrolka mazání (u zahřáteho motoru). Vyměnil jsem olej a dal opět polosyntetiku a od té doby má najeto dalších cca 30 000km  a 3 výměny ( vše polosyntetika ) a je vše v pohodě.
Další případ byl (teď si ale nevzpomenu u jakýho auta), když se použil neoriginální filtr se steným závitem ale větším obsahem, než originál. Zřejmě byl špatně čidlem vyhodnocován tlak. Po výměně filtu za originál opět vše v pohodě.
Podle mé zkušenosti je u značkových olejů dána kvalita po celou dobu životnosti  oleje. U neznačkových jeden nikdy neví. Je potřeba ho odzkoušet a pak teprve můžeš říct jestli je dobrý nebo špatný  ;)  


Offline Pepe

čao Paytne, kolik firem dodává neznačkové oleje 5W 40 ?
To bys nesměl koupit ani orig. balení Castrol, protože ti nikdo nezaručí
pravost. Jde jen o důvěru zákazníků. čao :omg:  
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline kenry

  • VIP Group
  • *****
    • Příspěvků: 2216
Citovat
do galošů se obvykle dává 10W40. řidší olej může klidně způsobovat ono klepání hydroštelů.
 :confused: ridkej olej a klepani hydrostelu ....? to me budes muset na skolicce vysvetlit.... :confused:  
škoda octavia 2010 njn :-) viz FB
Pha 9 +420608968561
Když můžu, pomůžu....
parkovaní ale plato na odvoz nemám ...
přístup nonstop hlídaný...(Letňany - avia)


Offline Kubass.82

  • Newbie
  • *
    • Příspěvků: 6
Jo tuto resim uz hrozne dlouho. v loni v zime jsem menil olej a dal jsem tam 5w-40 a zacalo mi to delat kdyz se ohral olej. nejdriv jsem myslel ze je to malo oleje ale potom jsem zjistil ze to muze byt vysokou teplotou. na jare jse udelal GO motoru vsechno jsem vymenil a dal 10w-40.  ???A dela to furt, uz jsem meril i tlak oleje i menil cidlo.  :-\Ta myslenka s filtrem by mohla byt pravda, protoze pred tim jsem tam mel velkej a ted podle katalogu tam je mensi a dokoce podle nejnovesich katalogu jeste mensi. Jenze v katalogach je vic blbosti, tak kdyz prodavate dily to chce trochu zkusennosti. zkusim ho vymenit a uvidim co to provede, docela me to otravuje ale kdyz vim ze tlak je OK tak to ani neresim.


Offline Petano

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 100
    • http://
po vymene rozvodu to najednou prestalo... Behem asi 800 km se to neukazalo ani jednou tak uvidim.

olejovy cerpadlo je pohaneny pres rozvody?
2,5 V6 rv 97, kuze atd. ;-)


Offline Begy

  • Pisatel
  • *****
  • Everything is possible...
    • BEGYho web
jj je poháněný rozvoďákem, jinak která kontrolka svítí nebo problikává? Ta červená nebo oranžová?


Offline Petano

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 100
    • http://
po zahrati motoru po delsi jizde na volnobeh problikavala ta cervena na tlak oleje.

Ted nic a je to tak jak ma byt (tak me napada ze bych mel prekontrolovat jestli nepraskla  :D )

EDIT: je to dobry nepraskla  :mellow:
« Poslední změna: 22.03.2007 - 10:47:14 od Petano »
2,5 V6 rv 97, kuze atd. ;-)


Offline Kubass.82

  • Newbie
  • *
    • Příspěvků: 6
Tak se mi to zhorsilo uz to delalo i do pravy zatacky i pri 3000 ot. Tak jsem Vymenil kola v olejovem cerpadle, vycistil pretlakovy ventil - ten jsem taky vymenil. Koupil sportovni ol.filtr. a....
dela to furt!!! :'( :'(. Už mi to začíná srát. :angry: Má to mít 0,8bar pri 800 ot a cidlo spina pri 0,4bar, tak mi někdo reněte čím jiným to ještě může být - prostě tam ten tlak není:o

A s těma olejema je jedno co tam das, 5 10 15W to je jen vyskozita za studena ale to druhy cislo je dulezite za tepla. Zkuste treba 10W50 nebo syntetiku 10W-60. To se dava original do Hond kvuli vysokym teplotam.


Offline Begy

  • Pisatel
  • *****
  • Everything is possible...
    • BEGYho web

Offline Drak

a jakej tlak to ma na volnoběh?
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline Kubass.82

  • Newbie
  • *
    • Příspěvků: 6
kluci ja tam žádnou oranžovou nemám :roll: blika furt ta kontrolka spinace tlaku oleje. no ted jsem ten tlak uz nemeril ale když se to ohřeje tak to určitě nemá tolik kolik to má mít :D když to má mít 0,8 a svítí to???


Offline Drak

jen mě není jasný proč to dělá při 3tis do pravý zatáčky...bud je to čidlo nějaký nemocný a nebo mě ještě napad sací koš ve vaně
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline Kubass.82

  • Newbie
  • *
    • Příspěvků: 6
to nema s cidlem nic spolecnyho, kdybys videl ty kola z cerpadla tak je jasný proč to delalo, mělo to moc velkou boční vůli. Toto je už OK, proto jsem to teď dělal, ale už mam vše přetěsněno zkontrolováno, ale jsem tam kde jsem byl po vymene na 5w-40 prostě se to ohřeje, a na volnoběh se to rozsvítí. cidlo spina ve 0,4 a koupil jsem schvalně nový. už mám asi druhy za tu dobu co to dela a cidlem to fakt neni. Saci koš je čistější než nový. Nědělam nic zbytečně takže na takový věci myslym už dopředu. jediný co jsem nesundal byly prsa motoru, že by tam byl nejakej kiks. Nebo vůle v loziskach - šálách atd, ale stejně je to divný. Má to najeto 250 000, takže to ma celkem nárok. A i ten motor hrozně řve, jako že je hlasitej - až když se ohřatej. Když tak je to 4G37 bez hydrostelů. Prostě jednoduchý motor :worried:


Offline BAD

to nema s cidlem nic spolecnyho, kdybys videl ty kola z cerpadla tak je jasný proč to delalo, mělo to moc velkou boční vůli. Toto je už OK, proto jsem to teď dělal, ale už mam vše přetěsněno zkontrolováno, ale jsem tam kde jsem byl po vymene na 5w-40 prostě se to ohřeje, a na volnoběh se to rozsvítí. cidlo spina ve 0,4 a koupil jsem schvalně nový. už mám asi druhy za tu dobu co to dela a cidlem to fakt neni. Saci koš je čistější než nový. Nědělam nic zbytečně takže na takový věci myslym už dopředu. jediný co jsem nesundal byly prsa motoru, že by tam byl nejakej kiks. Nebo vůle v loziskach - šálách atd, ale stejně je to divný. Má to najeto 250 000, takže to ma celkem nárok. A i ten motor hrozně řve, jako že je hlasitej - až když se ohřatej. Když tak je to 4G37 bez hydrostelů. Prostě jednoduchý motor :worried:
u mě to bylo na klice a po generálce a cca 1500 km znova tak jsem to poslal do světa  :(
BMW 745i, V8, 332 PS


Offline svavra

  • Pisatel
  • *****
    • Příspěvků: 565
    • http://www.sweb.cz/svavra/
Zacala mi problikavat kontrolka na volnobeh

Dela to jenom pri hodne zahratem motoru a navic ne pokazde.
Je tam ted asi 4000 km olej ale je to nejakej min znackovej (nikdy jsem o te znacce neslysel 5W-40 ... asi ho radsi vymenim na tom bych setrit fakt nemel)

Je mozny ze by to bylo olejem? nebo je spatne neco jineho?

Jinak tesne po startu je vsechno ok a pak zacne klepat nejaky hydrostela a az se to trochu zahreje tak zase prestane. Myslite ze to muze ovlivnit zmena oleje na nejaky znackovejsi?
jenom se zeptám: ta kontrolka je červená, anebo oranžová?
Galant 4WD 4WS 93 a Galant 4WD 4WS 95
 
Standa - Praha, Cheb, Kozomín - a taky Lancer EVO VII by China


Offline Pepper

Podobnou situaci jsem řešil u Hondy Accord 2,3 SR. Na polosyntetiku (10W40) běhal v pohodě. Při výměně oleje se tam dala syntetika (5W40) a cca po 3000 začala problikávat na volnoběh kontrolka mazání (u zahřáteho motoru). Vyměnil jsem olej a dal opět polosyntetiku a od té doby má najeto dalších cca 30 000km  a 3 výměny ( vše polosyntetika ) a je vše v pohodě.
Další případ byl (teď si ale nevzpomenu u jakýho auta), když se použil neoriginální filtr se steným závitem ale větším obsahem, než originál. Zřejmě byl špatně čidlem vyhodnocován tlak. Po výměně filtu za originál opět vše v pohodě.
Podle mé zkušenosti je u značkových olejů dána kvalita po celou dobu životnosti  oleje. U neznačkových jeden nikdy neví. Je potřeba ho odzkoušet a pak teprve můžeš říct jestli je dobrý nebo špatný  ;) 

Hele, a nemůže to taky i souviset právě s těma přechodama syntetika-polosyntetika? Kámoš mě na tohle upozorňoval, ať si tam za žádnou cenu nenechám dát polosyntetiku, a když, tak ať na ni rozhodně už zůstanu - to samé platí polosyntetika-minerál. Já to teda nikdy nezkoušel, ale pozoroval jste někdo někdy nějaké problémy s motorem při přechodech polosyntetika-syntetika?