GalantWeb

Galant Nechladí

Offline Kovy

Prosín o pomoc! Galant 1.8glsi r.v.93
Mám tam rok nový chladič, spínací relátko vrtule je ok, termostat je taky ok ale cladící vrtule se nezapne ,bo teploměr ukazuje jen mírně zvýšenou teploto (ale motor vaří).
Neodešlo mi čidlo teploty? Kde ho najdu a jak zjistim ze je špatné?


pepakudr

  • Host
Cidlo by melo byt pod termostatem a rozdelovacem.Zitra promerim kolik ma ohmu pri okolni teplote a pri provozni teplote.Nezda se mi ale,ze by to mohlo delat toto cidlo.Kdyz vari motor,tak je chladic teply ?Mam taky 93 a jeste se mi nestalo aby zapnul vetrak u chladice.Vzdycky se motor stacil uchladit sam.


Offline Kovy

To právě nevím jestli byl chladič teplý, nebyl jsem u toho. Dle mě byl chladný, protože voda vřela ven a nemělo tam co cirkulovat.
Vrtule mi při zahřátém motoru např. při delším stání spínala.(Ted se mi nesepne ani na závorách. Teploměru nevěřím!!!
Spíš mi opravdu vrtá hlavou proč teploměr neukazoval v červeném poli.
Je vůbec teploměr propojený se spínačem vrtule?

Vodu v oleji ani olej ve vodě nemám, hlava by prasklá být neměla?

Zkusím to přeměřit, jestli to najdu :confused:  


pepakudr

  • Host
Bych to videl na termostat,ale to by mel teplomer ukazovat prehrati.Cidlo k teplomeru by melo byt primo u termostatu.Potam tam je jeste jedno u zpetny hadice od chladice,ale to nevim na co je.
« Poslední změna: 17.09.2006 - 22:20:42 od pepakudr »


Offline Drak

v galantu jsou 3 teplotní čidla na teplotu vody. Jedno je v zašroubováno do chladiče a toto čidlo spíná vrtuli ventilátoru(saharu). Dvě jsou poblíž termostatu. čidlo s jedním konektorem je pro ukazatel teploty v palubce. čidlo s dvěma v kenektory je pro řídící jednotku.

Temperature
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline Kovy

Bylo to špatné víčko chladiče (netěsnilo). Takže chl.kapalina vařila už +- při 100 stupnich a ne při 130. Proto i teploměr ukazoval normální teplotu. "Chladič je jako papiňák"

Nepříjenost vyřešena za 240Kč


Offline vana

  • Newbie
  • *
    • Příspěvků: 8
Mám stejný problém. Než jsem zjistil, že ve víčku chladiče je tlakový ventil, přepouštějící z tlakové větve chlazení přetlak a td, tak jsem netušil, o co vlastně jde. Teď po koupi nového ventilu se zátkou jsem nasadil tuto zátku s ventilem, nastartoval a projel. Poté jsem nechal motor vychladnout a otevřel zátku. Při otevírání se hlasitě projevilo jakoby nasátí - tzn. že v chladicím systému byl asi podtlak. Ješte to skusím jednou a uvidím. Prosím, kdo tomu rozumí, ať popíše jak to má vlastně fungovat. děkuji.
vana -_-


Offline Syst

  • Full Member
  • ***
    • Příspěvků: 71
podla mna jednoducho, v chladici by nemalo byt vzduch, mas expanzni nadrz, takze chladic by si mal doliat do plna, zavriet, a potom do expanzni nadrze doliat este vodu mezi čiary, ked sa zohreje voda, tak to vytlaci do nadrzky, a ked sa chladi, tak to odtia naseje naspät, po tomto by si chladic vubec nemal otvarat, mimochodem na tu saharu by mala byt aj pojistka, ci to neni odpalena


Offline vana

  • Newbie
  • *
    • Příspěvků: 8
dík za popis, právě jsem to provedl a odzkoušel a funguje to.
vana -_-


Offline ivovik

Zdravim.Mam problem,galos (2.0TD 98r.)nechladi.Ked nastartujem,vsetko je OK,motor sa zohreje,oba ventilatory idu a teplota sa drzi na normal.Akonahle sa rozbehnem a radim kvalty 1,2 teplota stupne asi na 1cm od cerveneho pola.Ked ho rozbehnem pri kvaltoch 3,4,5 chladi normalne (mozno len naporom vzduchu)dovtedy pokial nemusim zastat napr. na krizovatke alebo hoci kde.To uz len trpnem nech mi nevyvrie voda a nenarobim si hambu.Nemate niekto od dieslov alebo hoci kto aspon sajnu preco mu sibe?
Este taka drobnost:Ked zastavim a vypnem motor,pocujem bublinkovat alebo prelievat sa vodu.Najprv som si myslel ze to je palivo ale dovtedy kym mi nezacala blbnut teplota som si to nikdy nevsimol.


Offline Pepe

Dle tvého věrného popisu  ti motor běží ale řemeny netočej vodní pumpu. Zkus prostudovat ty články před tebou, to je totéž. Čus    :undecided:  :D
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline ivovik

No tak som to bol trosku potocit a potom som to nechaval "vychladnut",teplota stupala a ked som otvoril kapotu zistil som ze oba ventilatory idu na plno.Vypol som motor a nechal vychladnut.Zistil som ze v chladici nemam tolko kvapaliny ako ma byt aj napriek tomu ze nadrzka ukazovala full,dolial som asi 0,8 litra priamo do chladica a zatial to ide,teplotu drzi.Budem to par dni pozorovat.Diki  :D  :D  :D  :worried:


Offline Syst

  • Full Member
  • ***
    • Příspěvků: 71
Dle tvého věrného popisu  ti motor běží ale řemeny netočej vodní pumpu. Zkus prostudovat ty články před tebou, to je totéž. Čus    :undecided:  :D

vidis Pepe, teraz to bola najlepsia rada  :D :evil:
hovoril som s ivovikom, a zatial to vyzera slubne


Offline Begy

  • Pisatel
  • *****
  • Everything is possible...
    • BEGYho web
pokud si to nepřisává z nádržky, máš někde v systému dirku a přisává si to vzduch. Na voda z nádržky je nasávána podtlakem. Skus ještě koupit nový víčko, stojí to pár korun a  je to jistota


Offline ivovik

No asi budem musiet skusit to vicko,galos chodil pekne dva dni a dnes cestou za znamim do servisu,mi zase teplota pekne skocila hore.Ja to auto asi j...nem niekam do rieky,uz ma pekne sere.  :worried:  :worried:  :worried:


Offline Begy

  • Pisatel
  • *****
  • Everything is possible...
    • BEGYho web
mě se zase prapodivně ztrácela voda, možná jako tobě. Prostě zmizela a nikde ani kapka, nakonec jsem zjistil že tekla vodní pumpa. Jak je schovaná pod deklama rozvodů, tak tu ukapávající vodu řemeny rozstříkaly po deklu takže z venku nebylo nic vidět.
Vyměnil jsem pumpu, prohodil chladič za lepší a mám klid.


Offline ivovik

Ja jedine co som si vsimol ,ze som mal utecene plasty na pravej strane nad kolesom,co znaci,ze voda isla von cez drenaz,ze bola preplnana nadrzka.A sedelo by to na to ze chladic si cuca od niekade vzduch,co by mohlo byt cez jeho vicko. Alebo nie? :(


Offline invisibleone

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 134
mě se zase prapodivně ztrácela voda, možná jako tobě. Prostě zmizela a nikde ani kapka, nakonec jsem zjistil že tekla vodní pumpa. Jak je schovaná pod deklama rozvodů, tak tu ukapávající vodu řemeny rozstříkaly po deklu takže z venku nebylo nic vidět.
Vyměnil jsem pumpu, prohodil chladič za lepší a mám klid.

Mám takový dojem, že diesel nemá vodní pumpu pod rozvodama, ten ji má na opačný straně motoru. Teda aspoň u mýho myšáka z 94. Ale novější galant má podle mě stejnej motor, jen otočenej, tak by to mělo být stejný.
S chlazením mám taky malý problém, z nějakého důvodu mám v autě dvě sahary, tak hádám, že tam byla kdysi klima (ta už tam není). Problém je v tom, že se mi jeden větrák pustí hned jak otočím klíčkem a běží pořád, bez ohledu na teplotu (i když mám sutudenej motor a venku pod nulou). Vyřešil jsem to tak, že jsem vyhodil pojistku, ale zase nechci motor uvařit.
R.I.P. Galant '94 2.0TD


Offline Begy

  • Pisatel
  • *****
  • Everything is possible...
    • BEGYho web
hmm tak to fakt vypadá na nějakej bastl. maximálně jsi mohl připnou ten druhý větrák k prvnímu, ať má nějaký užitek


Offline Begy

  • Pisatel
  • *****
  • Everything is possible...
    • BEGYho web
Ja jedine co som si vsimol ,ze som mal utecene plasty na pravej strane nad kolesom,co znaci,ze voda isla von cez drenaz,ze bola preplnana nadrzka.A sedelo by to na to ze chladic si cuca od niekade vzduch,co by mohlo byt cez jeho vicko. Alebo nie? :(

skus koupit to víčko, ono dokáže dost pozlobit