GalantWeb

Kotrolka ABS

Bob · 24 · 13801

Offline Bob

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 120
Ahoj, včera jsem měl menší nehodu, nedobrzdil jsem a dal jsem pusu fábii, po roztrhání si občanek jsem nasedl do auta a zjistil jsem že mě svítí kontrolka ABS, jelikož se to stalo asi 1km od domu, tak jsem vklidu odjel, poté zhasl motor, znovu zapnul a vše bylo OK, ale ráno když jsem chtěl odjet sem se mě kotrolka po diagnostice opět rozsvítila a teď už je to pořád stejné. Zapnu zapalování, svítí, zhasne, svítí stále,...
Co se mohlo potentovat?? Podotýkám že nohu na brzdě jsem měl málem až v motoru!!!
Díky
PS. zkoušel jsem diagnostiku diodou mezi piny 4 a 12 ale nic to nedělalo.
Galant 1.8 GLSi 1995 93kW/126HP, Brno
Škoda Superb 2.8 V6 142kW/193HP


Offline Pepe

Neprošláp jsi pedál ? Zkontroluj koncák na pedálu a usazení čidel na předku.
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Bob

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 120
A kde je koncák na pedálu? Krom spínače brzdových světel tam nic nevidím.
Galant 1.8 GLSi 1995 93kW/126HP, Brno
Škoda Superb 2.8 V6 142kW/193HP


Offline Pepe

Neprošláp jsi pedál ? Zkontroluj koncák na pedálu a usazení čidel na předku.
Koncák-blbost- promiňte,pravda žádný tam není. Po prohlídce manuálu v angličtině
jsou možnosti dvě.  1.)   Posilovač
                             2.)   Motorek ABS.
Předpokládám že nejsou porušeny - rozhozeny snímače otáček kol nebo zkorodovány.
Ještě jednou omluva, záměna se Škodou.
« Poslední změna: 06.01.2007 - 19:34:45 od pepe »
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Bob

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 120
Ještě mě napadlo, zda není potřeba jednotku ABS nějak odblokovat.
Galant 1.8 GLSi 1995 93kW/126HP, Brno
Škoda Superb 2.8 V6 142kW/193HP


Offline Drak

Ještě by mohlo fungovat propojení pinu podle obrázku a měla by se rozblikat kontrolka na palubce. Dlouhé intervaly jsou desítky a krátké intervaly jednotky

Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline Drak

A nebo pomocí LED

Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline Begy

  • Pisatel
  • *****
  • Everything is possible...
    • BEGYho web

Offline Bob

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 120
Tak mě to nedalo a šel jsem to zkusit, ale výsledek=0 Ani jedno nefungovalo, kontrolka na přístrojovce stále jen svítí. Spojení pinů 4a15 nedělalo nic a dioda mezi 4a8 také ani neblikla.

A co se týče původního návodu tak tam jsou zmiňovány piny 4 a 12, ale to už jsem také zkoušel.
Navíc jsou tam uvedeny modelové řady 88-92 a 97->, ale já mám 95. Tak nevím.

V každém případě děkuju.
Galant 1.8 GLSi 1995 93kW/126HP, Brno
Škoda Superb 2.8 V6 142kW/193HP


Offline svavra

  • Pisatel
  • *****
    • Příspěvků: 565
    • http://www.sweb.cz/svavra/
asi bych začal u čidel a těch snímacích koleček...změř si jednotlivý čidla a očisti ty kolečka....
Galant 4WD 4WS 93 a Galant 4WD 4WS 95
 
Standa - Praha, Cheb, Kozomín - a taky Lancer EVO VII by China


Offline Bob

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 120
Rozhodně to zkusím, pozítří budu mít k dispozici garáž s jámou tak jsem zvědavej, protože kotrolka se mě rozsvítila po velmi prudkém zabrzdění.
Galant 1.8 GLSi 1995 93kW/126HP, Brno
Škoda Superb 2.8 V6 142kW/193HP


Offline Pepe

Rozhodně to zkusím, pozítří budu mít k dispozici garáž s jámou tak jsem zvědavej, protože kotrolka se mě rozsvítila po velmi prudkém zabrzdění.
Tak co je nového , Bobe. Už to maká? :'(
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Bob

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 120
Tak záhada je po včerejšku objevena. Pomohlo až napíchnutí na diagnostiku (500,- Kč). Diagnostika hlásila chybu v relé. Po výměně relé se nic však nestalo závada stejná, prý to bude na delší dobu.
Tak jsem si vzal doma měřák, vytiskl schéma( díky za něj) a jelikož měla být chyba v relé, tak jsem začal od něho. Hned po změření druhého drátu (okruh 30A pojistky) jsem zjistil že oněch 12V tam vůbec není. Zkusil jsem provizorně  přivést externě těch 12V a hle kontrolka ABS po otočení klíčku opět zhasla jako dříve, takže přerušený kabel.
Dnes půjdu hledat ono přerušení, pochybuju že by se drát, který má v průměru asi 3mm přerušil a pojistka zůstala OK. Nejspíše bude někde vyhřátej konektor.

Něco podobného jsem zjistil u kamarád na KIA Sportage, když auto ne a ne dobíjet. U spolujezdce byl udělanej konektor, který spojoval onen silovej kabel z alternátoru k baterce. Nechápal jsem, proč je ten kabel vůbec přerušovanej konektorem, když přes něj teče takovej proud. Pak už bylo vše OK.
Galant 1.8 GLSi 1995 93kW/126HP, Brno
Škoda Superb 2.8 V6 142kW/193HP


Offline Pepe

 ^_^ ^_^ ^_^ -_- :laugh:
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Bob

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 120
Tak a je to.
Opravdu to byl totálně zoxidovanej konektor, až se na mě vysypal prášek mědi. Až někdy budete hledat onen konektor tak je alespoň u 1.8 pod sáním u baterky, drží se tam vhko a konektor v tom leží. Po 10 letech se ani nedivím že je po něm.
Teď je mě jasné jak s tím souviselo ono prudké brdění, jednoduše seplo ABS a jelikož drát na konektoru byl pěkně zežranej a neměl už odpovídající průřez tak se přepálil.
Galant 1.8 GLSi 1995 93kW/126HP, Brno
Škoda Superb 2.8 V6 142kW/193HP


Offline Pepe

Tak a je to.
Opravdu to byl totálně zoxidovanej konektor, až se na mě vysypal prášek mědi. Až někdy budete hledat onen konektor tak je alespoň u 1.8 pod sáním u baterky, drží se tam vhko a konektor v tom leží. Po 10 letech se ani nedivím že je po něm.
Teď je mě jasné jak s tím souviselo ono prudké brdění, jednoduše seplo ABS a jelikož drát na konektoru byl pěkně zežranej a neměl už odpovídající průřez tak se přepálil.
Takhle jsem opravoval svazek kabelů pod chladičem. Po dávné havarce naseklá isolace a po 8 letech 5-10cm
zoxidované dráty dobíjení , světla ,atd . :worried: Jinak gratulace :laugh:
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Bayern

chlapy, tak měsíc se potýkám z problémem, že při lehkém dobržďování se mi spíná ABS a brzd. pedál kope.Při silnějším brzdění to nedělá.Někdy jak dlouho jedu tak se mi v půlce cesty rozsvítí kontrolka ABS a tím pádem už brzdím normálně. Co s tím ?  :angry:  :angry:   


Offline Werewolf66

Zkus evoscan, to vypadá že některý kolo nesnima spravne
Dělali jsme tak mnoho, s tak málem, po tak dlouho, že nyní jsme schopni udělat ihnet cokoliv, bez ničeho!


Offline Bayern

to nevím jak se to dělá, nemám notebook a ani neznám (nemám) nějaký připojovací kabel.... zároveň jsem ale našel na internetu evoscan v2.9 0017 [2013] na torentech, takže program by byl  :D


Offline Trewor

Tak si to vyblikej spojením konektorů  v diagnostický zásuvce dle návodu tady.
Podle mě to bude problém se snímačem kde to blbě snímá kvůli korozi zoubků na poloose.
Nebo nějakej konektor. Koukni do manuálu kde to vede a prostříkej je kontaktolem.
Když se ti ABS vypne, zapne se po nějaký době? Pokud jednotka ABS dostává zmatečný údaje , tak se vypne a po pár kilácích normální jízdy se zase aktivuje. Mě to dělalo když jsem se byl klouzat na ledu.
Top Gear (Jon Bentley) o 8G Galantu: It´s a nice car for a nice people.
1999 8G Galant kombi V6 AT LPG, 7G E88A AWD AWS shnilotina na díly, 6g Galant 4x4 kastle, 1994 Colt CA 1,3 a Fiat Ducato 2,8TD 4x4